Nyårsafton 2009

2009 har varit ett återhämtningsår för mig.

Återhämtning fysiskt efter den Svenska Klassikern 2008.
Efter årets Vasalopp sa min knän stopp och jag kunde inte längre ignorera smärtan eller risken att kvadda dem permanent.
Lösningen var dock så enkel att det kändes riktigt dumt att jag inte åtgärdat problemet tidigare.
Ett par formgjutna skoinlägg och voila!

Jaja... Bättre sent än inte alls!


Mentalt.
Man kan säga att jag gjorde en kraschlandning förra höstterminen.
4 omtentor med minsta mariginal...
Hösten 2008 var nog den värsta under utbildningen hittills och att sen att få 4 x Stolpe-ut kändes MINDRE BRA...

Men under början av 2009 så fyllde jag 25, och fick äran av att ha ett härligt 25-årskalas med många kära vänner!

Det gav nya krafter och under vårterminen tog jag igen samtliga omtentor, fick inga nya omtentor, samt pluggade mer än 100 %.

Vilken revansch!

Om förra hösten var den för mig jobbigaste på hela utbildningen, så har denna hösttermin garanterat varit den bästa jag haft!
Intressant, relativt lugn och utan några snedsteg.

Att känna sig utvilad redan innan jullovet börjat var nog många år sedan sist...

Om man tänker på decenniet i stort, så har det hänt väldigt mycket...
Men nästa 10 år känns enorma.
Det är då jag bör skaffa familj(om jag vill och kan det), göra min IronMan, få ett jobb osv...

Fast det är klart, om jag skulle varit min egen mamma så hade jag haft ett jobb redan och varit tvåbarnsmor.

Jag är glad att jag inte vet vad som väntar.
Den som lever och fortsätter att läsa på Rotan.nu får se vad som händer!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...
31 december 2009 kl. 21:01

Gott nytt år på er själva, och alla andra förstås, där borta i norr, från oss alla här något längre söderut med bara -7 idag!!!!

M

Anonym sa...
31 december 2009 kl. 21:12

Hej A-M
Detta är mitt första inlägg på din blogg och även den första (nåja nyårsönskningen) från oss alla till er alla, ett riktigt gott nytt år, Må det bli lika bra eller bättre än det gamla.
Har c-cassone behandlat dig lika bra som mig (nej min ritförmåga övergav mig).

/brorsan

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.