Släkten är... snart kartlagd!

Dagen har gått i släktforskningens tecken.
Jag har blivit inspirerad och startat ett eget släkträd med hjälp av sidan geni.
Det är superenkelt att starta sitt eget träd och sen kan man bjuda in sina släktingar genom att ange deras mailadresser och sen fortsätter trädet förhoppningsvis att växa genom att andra tar vid där man själv tömt ut sina släktkunskaper...
Personligen bjöd jag in mamma vilket i sig var ett genidrag ;)

Mamma har släktforskat lite tidigare och redan är mitt träd tillbaka på 1700-talet.
Vad gäller pappas sida så tror jag att mycket av det farmor berättade för mig som mindre kan vara till stor hjälp.

Sen kan man kolla på massor utav rolig statistik, lägga till gamla bilder etc.
Till exempel kan man se medellivslängden hos kvinnorna och männen i sin släkt...

Snart är jag väl ättling till någon adlig eller släkt med någon kändis...

3 kommentarer:

Anonym sa...
21 december 2009 kl. 19:50

Har aldrig hört talas om något adligt i denna del av Sverige, och kändisar hmm ska var lokala då...

M

Karin sa...
24 december 2009 kl. 18:28

Då kan du söka sånadär adliga stipendier som Riddarn får! ;-)

Kristoffer Darj sa...
25 december 2009 kl. 16:19

Ja det växer ju så att hela Internet knakar.

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.