Julklappsstrategin fungerade detta år med!


Igår jobbade jag förmiddag på Fyrishov. Inte jättekul att få punktering på cykeln drygt halvvägs till jobbet.

Framför allt inte när man börjar jobba sex på morgonen!
Men jag hann faktiskt precis i tid och fick en härlig morgonlöprunda på köpet...
Fast det kunde ju ha varit värre. Jag kunde ju ha fått punkteringen mycket tidigare.

Efter jobbet började årets julklappsjakt... Kanske det tuffaste träningspasset på hela året!
Jag tog steget från att inte ha köpt en enda julklapp till att ha ungefär 1 kvar att införskaffa.
Nu kanske ni tänker, vilken tur hon hade som hittade en massa bra klappar så snabbt, men då måste jag raskt tillägga att det hade inget med tur att göra.

Det handlar om visuell förhandsplanering.

Mentalt börjar jag handla julklappar i september, oktober. Jag skriver ned namnen på dem som jag har tänkt köpa en julklapp till och så funderar jag på varje person, en i taget. Framför allt när jag är med den personen så ser jag till att ha julklappsbehovet i baktanke... Rätt vad det är så poppar någon idé upp och så skriver jag ned den på en lista.

Om jag har tid så köper jag klapparna tidigare, men iår har det dröjt ganska länge trots att jag vetat vad jag ska köpa.
Hur som helst. När man har tänkt igenom sina klappar blir de ofta väldigt uppskattade samt att man slipper en stor del av den omtalade stressen...

Just nu är det både minusgrader och alldeles jättevitt i Uppsala!
Äntligen!

Ikväll passar det alltså utmärkt att ha en adventskonsert!
Kom till Helga Trefaldighetskyrkan (Stenkyrka bredvid domkyrkan) kl 18:00 för extra mycket julstämning!
Underhållningen som det bjuds på står både VG-damkör, VG-manskör och VGs blandade kör för (den sista är alltså min kör :)


2 kommentarer:

Anonym sa...
15 december 2009 kl. 14:30

Låter trevligt, allt utom punkan, tyvärr har jag ingen möjlighet att närvara ikväll...

M

Kristoffer Darj sa...
16 december 2009 kl. 12:25

Jag har inhandlat en julklapp hittills. Men jag har i alla fall börjat. Alltid nåt.

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.