Är du På spåret?

10p:
Lämnar aros i öster för nordligare breddgrader.
Längtan efter snö är för stor för att stanna kvar så jag reser mot en centralort i ett glesbefolkat landskap (knappt 11 000 invånare).


4p:
Som alltid är det ljuvligt att närma sig dalen vid Ljusnans strand.
Här fyller jag på med lite lunch för att orka med de sista 11 milen som ska avverkas med buss.
Ingemanslandet tar över vägen allt mer och snart passerar jag gränsen till Härjedalen.

2p:
Snömängden på marken är begränsad men all snö i träden gör omgivningarna förtrollande vackra. Det är inte långt kvar nu tills jag är framme och jag känner vittringen av mitt hemman. Snart är det inte bara en bild av mig på mina längdskidor utan en verklighet!
Mitt i orten finns den där korsningen som du stannar i, för att tanka och äta en korv. Numera finns världens största träbjörn/jättegris här, och lämnar ingen oberörd!

Svar!

4 kommentarer:

Anonym sa...
5 december 2009 kl. 17:59

Jag gissar Sundsätt...

M

Kristoffer Darj sa...
5 december 2009 kl. 18:12

Yes enda gången jag har kunnat på 10p tror jag!

don Rickardo sa...
11 december 2009 kl. 13:29

Oslo?

Unknown sa...
12 januari 2010 kl. 13:27

10p på mig med:P

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.