Äntligen hem... öh, klar!

Idag har jag haft en mys-dag med mormor.
Tagit tillfället i akt och skottat en massa snö!
Är ju inte så ofta som man får den möjligheten i Uppsala nuförtiden...

Halsen är på bättringsvägen så kanske hinner jag med en liten längdtur innan det är dags att åka söderut imorgon.

Annars har jag varit på jakt efter en säng under min hemma-vistelse.
Jag får ont i ryggen av den jag har här, då den är som Grand Canyon och jag kläms ofelbart ned i dalgången.

Det har dock gått väldigt trögt.
Kikat på blocket, sveg.info, IKEA mm...

Men idag kom jag på det!
Hemma hos mormor fanns ju en bredare madrass och på sveg.info såg jag ju en sängstomme som såldes för en två-hunka.


Glad i hågen ringde jag och redan någon timme efteråt stod jag med släpvagnen utanför och hade betalt den. Det visade sig dock att det behövdes en spånskivebotten och en sådan införskaffades också minuterna innan byggaffären stängdes.

Hem och leka Martin Timell!
När jag gett upp så anlitade jag de riktiga fixar-proffsen, bror och far. (Undrar jag, om inte Timell har någon liten byggare med sig också...)

Det visade sig att det inte var så konstigt att jag inte fått ihop min stomme själv.
Det fanns ett lass med skruvar som inte behövdes och det fanns ett behov av skruvmojucker och bultar som inte följde med sängramen.

Så fixarproffsen går ut i verkstan och svarvar och gängar och kapar och framställer precis likadana bultar och skruvmojucker som saknats! (På bilden hjälper jag till och gängar en ogängad bult... Fullt fokus!)


Tada!
Ny säng :D

Tack så jättemycket för hjälpen!

3 kommentarer:

Kristoffer Darj sa...
9 december 2009 kl. 21:55

Duktig fixarjocke. Då slipper jag kanske trilla (buffas) ner på golvet i jul! :) Win-win. Idag vann jag dock en av dagens två tävlingar så jag duger i alla fall till nåt, att stapla plastmuggar jäkligt snabbt. :D

Karin sa...
9 december 2009 kl. 22:23

Wow, jag är sjukt impad! Riktigt schysst med fixar-backup på hemmaplan, svarva sina egna skruvar det är teknik på riktigt det... ;-)

Anonym sa...
9 december 2009 kl. 22:32

Skulle vilja se hur en skruvmojuck ser ut...

M

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.