Klimat, sjukdom och huskurer samt ett tåg!


En måndag... Men inte vilken måndag som helst.

Måndagen då världens kanske hittills viktigaste klimatkonferens inleds.
Jag är för oinsatt för att uttala mig om konferensen kommer att leda fram till ett avtal som kommer att förändra världen.

Min känsla är att alla är överens om att vi måste ta tag i problemen nu men väldigt få eller inga länder är beredda att betala prislappen.
Hoppas jag har fel.

Frågan är om vi har råd att inte betala prislappen nu?


Annars tog jag mig ut på en liten längdtur idag.
Tyvärr ligger temperaturen och vacklar kring noll och en plusgrad. Snälla snön, FÖRSVINN INTE! Spåren är fortfarande ok vid skidstadion.

Anledningen till att dagens tur blev liten är på grund av min supertorra hals. Jag kände att kroppen var ganska pigg men halsen var det inte. Usch jag tycker att det är svårt det där...
Man vill inget annat än att träna, samtidigt som man vill bli frisk och snabbaste vägen att bli frisk är kanske genom att inte träna. Man vill ju inte riskera att hjärtat/luftvägarna tar onödigt mycket stryk.

Jag har iaf fått två konkreta tips på vad som ska bota mig.
1. Koka upp vatten med salt och gurgla flera gånger om dagen.
2. Basta! Antingen bryter det ut på riktigt och sen blir man frisk. Alternativ två är att man tar genvägen och blir frisk direkt (tilltalar mig mest). Väldigt viktigt att dricka mycket vatten om man tänker basta sig frisk/sjuk-frisk!

Jo, en sak till hände denna magiska måndag.
Jag fick stanna vid järnvägsövergången då det kom ett tåg!

5 kommentarer:

Kristoffer Darj sa...
7 december 2009 kl. 21:08

Oj vad som helst kan hända idag med andra ord. Jag röstar för att du dricker den vidriga vitlöks/mjölkröran och sover dig frisk därefter.

Och för alla som inte ser så kan jag avslöja att det är Ann-Mari som sitter där på bilden.

Niklas sa...
7 december 2009 kl. 21:15

Ett tåg?! Ett H E L T tåg?! :)

Nej, jag tror inte att KPH-konferensen leder till något nämnvärt mer än lite floskler... Oljan är slut snart ändå och då är det inget problem med uppvärmningen.

Anonym sa...
7 december 2009 kl. 21:46

Det måste ha varit veckans tåg, vilken otur att du kom just då...

M

Anonym sa...
8 december 2009 kl. 22:30

Är du i Sveg hela veckan? Någon tur till Östersund?? Skulle va kul att ses. Kram Emilia

Ann-Mari... sa...
9 december 2009 kl. 21:40

E - Åh, det skulle jag gärna ha velat men denna gång hinner jag inte.
Jag kommer tillbaka till Sveg den 19 december och efter det finns ju möjligheten att jag åker till Östersund någon dag!

Vore jättekul att träffa dig!!!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.