Tur att de har renoverat stigarna!

För tillfället kan jag meddela alla som befinner sig utanför Uppsala att det är ungefär 10 grader varmt här. Det är med andra ord väldigt varmt ute för att vara den tid på året som det är.

Detta är ett trevligt faktum när man ska cykla till skolan till exempel.
Man slipper nämligen oväntad halka.

När man är ute och springer är det ganska fruktansvärt.
Inte temperaturen direkt, men följden av den.
Det är nämligen en enda stor lervälling vart man än springer...
Lera, lera, lera... och därmed lertunga skor.
Man riktigt längtar efter lite tjäle i marken!

Förutom på de renoverade stigarna nedanför Eriksberg.
Ja, det är sant...
För en månad sen så plattade man till och la ut enorma mängder grus på min normala löpstig.
Man körde med en vält också så att det blev platt och ordentligt packat!

Då skrattade jag för jag har aldrig varit med om att man har renoverat en stig förut.
Nu prisar jag arbetet, för det är enda stället (förutom asfaltsbelagda ställen) som man kan ta ut löpsteget ordentligt på!

Nu blir det movie-time...
Tjoho och trevlig fredag på er!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.