Österfärnebo

Lustigt det där med att sitta och plugga någonstans där människor hela tiden passerar... De kan prata om allt mellan himmel och jord och man försöker att inte lyssna. Men plötsligt går det inte att stå emot längre och det är då man hör en äldre man ivrigt säga,




- Och ICA Livs i Österfärnebo!
De har isterband som inte är av denna värld!
De är skitbra på allt! Dit måste du åka!

Trots att jag inte ens gillar isterband så pratade mannen med en sådan iver att jag var tvungen att ta reda på lite fakta om stället.
Det kan man exempelvis göra här.

Så nu vet jag att biblioteket i Österfärnebo brann ner så sent som denna månad. Förutom det så har jag idag mest lärt mig hur mycket jag inte ännu kan inför torsdagens vattenkrafttenta.

Inte kändes det bättre när lektionsledaren idag meddelade att han har sett tentan som vi kommer att få, och sa att... Den är svår. Det är verkligen ingen typtenta men den är ganska rolig.

Rolig???
Hahaha!

Jag känner lite för att göra som mannen på bilden (som för övrigt är på träningsläger i Österfärnebo).


1 kommentarer:

Karin sa...
30 november 2009 kl. 18:19

Hahaha!? Det är både schysst och oschysst av honom att säga så om tentan ju! Rolig men inte typtenta låter mer som någonting för Martin och Mats... Jag ska hålla en tumme och korsa fingrarna på den andra handen (på engelskt vis) också för att vara på den säkra sidan.

En god vän till mig bodde två år i Österfärnebo (tyvärr kom jag aldrig iväg dit och hälsade på). Tydligen lär det vara ett av Sveriges myggtätaste områden också...

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.