Racer på g?

Jag har kollat på racercyklar idag.
Mycket pengar handlar det om.
Men har man en dröm så är det svårt att vara rationell och tänka på att det kostar.

Jag brukar säga att de människor som vet vad de vill arbeta med är väldigt lyckligt lottade. Själv vet jag inte alls vad jag vill göra förutom att jag vill hålla på med energi i någon form.

Däremot fick jag en tydlig dröm i somras av vad jag vill genomföra i livet. Jag vill göra en IronMan.
En tävling där jag ska:
Simma 3.8 km
Cykla 180 km
Löpa 42.195 km

I ett svep.

Låter kanske helt galet och är det förmodligen också, men jag läste någonstans att man måste lyssna på sitt hjärta.
Varför?
Jo, för att det aldrig kommer att gå att tysta ned det.

En gång var en Svensk Klassiker målet. Men Klassikern visste jag på förhand att jag kunde genomföra.

Kan absolut tänka mig att göra den igen (då med målet att ha sammanlagd tid för alla loppen under 24 h) under förutsättningen att jag har en riktig cykel och tillräckligt många cykelmil inför loppet (att göra en Klassiker för mig handlar alltså om att klara Vättern eller inte;)

Racern blir min om jag bestämmer mig till imorgon...

För övrigt är jag vaccinerad nu :)

1 kommentarer:

n!klas sa...
10 november 2009 kl. 19:59

Galet...

... jobbigt!
... läskigt!
... roligt!
... inspirerande!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.