Anna Ternheim på Regina

Kulturlivet fortsätter!
Ikväll var det en magisk konsert på Regina Teatern med Anna Ternheim.
Jag har inte lyssnat så jättemycket på henne förut men gud vad bra det var ikväll.

Det var hennes klara och lite hesa röst tidvis tillsammans med hennes gitarr eller piano.

Stämningsfullt, naket, personligt och väldigt skönt för örat.
En härlig stund att bryta av vardagen med.
Mellan de ganska dystra men vackra låtarna var det lite skämt med ironi och berättelser kring hur låtarna kommit till.

Jag satt verkligen längst fram i mitten där jag kunde njuta och fota ostört!
Eller ostört... helt plötsligt hoppar Anna ut på golvet nedanför scen och flyger in i mig. Just den händelsen var väldigt oväntad. (Sen stod hon ungefär 20 cm ifrån mig och sjöng två vackra sånger:)

Efteråt när hon signerade en CD åt mig så frågade hon om det var mig hon hade flugit in i... Haha, jo det var jag...


4 kommentarer:

Karin sa...
17 november 2009 kl. 00:22

Åh, jag blir avundsjuk. Anna Ternheim är ju jättebra! :-D Katalin är bra för stämningsfulla konserter, jag har fina minnen från Ed Harcourts spelning där i ettan!

Kristoffer Darj sa...
17 november 2009 kl. 09:40

Nej mer första parkett än att man får själva artisten i knät är nog svårt att hitta. Jag ger spelningen 5 tummar upp av 5 möjliga.

Anonym sa...
17 november 2009 kl. 11:58

Vad roligt att det blev en fin kväll för er! Elisabeth

Henrik sa...
17 november 2009 kl. 22:38

När jag såg henne i konserthuset hemma i Örebro började hon sjunga en låt a cappella men hejdade sig efter några få ord. Akustiken var så bra att hon inte behövde mikrofon så hon la bort den. Jag satt på andra raden. Magiskt.

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.