Fotolagring


Sitter och funderar lite på det här med fotoförvaring.

Jag har passerat 50 GB i minnesutrymme för mina foton...
Just nu finns de på min dator samt på en extern hårddisk.
En backup alltså...
Men jag funderar på att börja skapa mina album på internet också.

Jag är lite hip, hypo... vad säger man? Fasen, kommer inte på ordet.
Men vad jag menar är att jag är livrädd för en hårddiskkrasch och vips så skulle de senaste 5 åren av mitt liv i bilder försvinna.
Jag tar mycket foton och jag skulle känns mig mer väl till mods med 3, 4 eller 5 olika backup:ar(?) istället!

En CD-skiva är ju egentligen inte att tänka på, då den har alldeles för kort livstid.
Det får nog bli både webalbum och en till extern hårddisk.
Ja, så får det bli!
Nu behöver jag inte tänka på det mer...

För övrigt anser jag att Mäster Arnes i Uppsala har det allra finaste skyltfönstret.
Normalt får jag oerhörda cravings när jag går förbi och ett tidigare livsmål jag hade var att köpa en klänning därifrån ;)
Nu har de hur som helst en klänning som gav mig andra begär!
En klänning som jag så gärna skulle ha velat köpa och ge till M om jag inte hade levt på csn dvs...

Avslutningsvis vill jag upplysa er om en oväntat lång artikel på wikipedia.

4 kommentarer:

Anonym sa...
27 april 2010 kl. 11:56

Jag har också fotosvårigheter!

När du kommer på det ultimata för att slippa bli av med allt man har, så lär mig! Trött på kraschar och borttappade USBn...

Snart får vi kramas :D

/Mary

Anonym sa...
27 april 2010 kl. 22:04

Ja motorvägar kan vara oändligt långa...

M

Henrik sa...
28 april 2010 kl. 08:49

Finns lagringslösningar på nätet för runt $25/år och obegränsad datamängd. Nackdelen är att det tar ett bra tag att få upp allt...

Kristoffer Darj sa...
28 april 2010 kl. 20:25

Den här gången är det väl min tur att köpa en hårddisk.
Ändå rätt gött med en disk istället för att sitta och uploada flera hundra gig.

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.