Ett sånt här vill jag ha!


Medan andra skriver om skitsnygga pantalones skriver jag om något som jag gärna vill ha.

Jag vill ha ett visir som är smart till min mc-hjälm.

När solen skiner blir det mörkt. När det är skugga/skymning så blir det ljust.

Det här visiret kommer att introduceras på mc-marknaden under 2010 och förevisades under dagens solföreläsning om smarta fönster och kromogeniska material.

Uppsalaföretaget Chromogenics och ett mc-hjälm företag samarbetar med denna intelligenta idé.
Jag tycker personligen att det är riktigt drygt att tvingas ha solglasögon under en redan tight hjälm.

Framtiden för själva tekniken och materialet är skidgoggels, flygplansfönster och sen bilfönster etc för att till slut komma in på fönstermarknaden.

3 kommentarer:

Kristoffer Darj sa...
29 april 2010 kl. 11:56

Nice .. men det känns som att Chromogenics "snart" skulle kommit ut i flera år nu. Hoppas de löser problemen snart.

Ann-Mari... sa...
29 april 2010 kl. 11:58

Ja... Visiret förevisades ju här idag så tekniken är det inte fel på. Kanske kan den göras bättre (förmodligen) men det funkar! Man behöver iofs ett batteri med sig men det ska kunna göras litet och smidigt!

Anonym sa...
29 april 2010 kl. 14:07

Jag vill ha en hjälm som inte immar igen...

M

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.