Tips för att bryta tristess eller hårt slit med ett leende!


När man sliter som mest i skolan eller på jobbet och det känns som om man ska explodera...
Då behöver i alla fall jag en av två saker, (fast helst båda)!










Nummer 1 - Träning. Endorfinerna talar sitt tydliga språk och effekten låter inte vänta på sig!
Helt underbart och det jag oftast tar till. Om jag inte skulle få röra på mig skulle jag bli en djupt deprimerad och otrevlig människa.


Men det finns ett annat sätt att få den där kicken som bryter det vanliga mönstret och slitet...

Nummer 2 - Sång! Sång (fast även musik i övriga former) ger en tillfredsställelse på ett helt annat plan och när det klaffar... Alltså när hela kören (jag sjunger alltså i Väst-Göta nationskör) skärper sig och alla sjunger på toppen av sin förmåga... Ja då är det magiskt!
Jag har aldrig åkt från kören en tisdag-kväll utan ett brett leende på läpparna!

Ps. Bilden är från ett sångframträdande midsommaren 2008, med mig i en Härjedalsk folkdräkt...

2 kommentarer:

Karin sa...
20 oktober 2009 kl. 23:27

Jag gillar att folkdräkt blir syntesen av sång och träning! :-D

Kristoffer Darj sa...
22 oktober 2009 kl. 20:37

I alla fall sång iförd folkdräkt ;)

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.