Härlig hysteri!


Idag tog jag mig en sväng på stan.
Var länge sen sist (om man bortser från kamerainköpet)...

Varför denna tur till stan idag då?
Jo... Förutom att jobba hela helgen, så ska jag ta mig ut på den första festen för hösten!
(seriöst så tror jag faktiskt att det är så illa)!
Självklart är det en halloween-fest där man ska vara utklädd. Det tycker jag är jätteroligt, men det har varit mycket att göra ganska länge nu, så jag har inte haft så mkt tid på mig att hitta någon lämplig outfit.

Tillsammans med 5 miljarder andra människor som verkar ha samma problem stod jag och trängdes i samtliga Uppsalas leksaks-, utklädningsaffärer. Att trängas är inte riktigt min grej, så jag gjorde annat och kom tillbaka till en av butikerna en stund senare. Då var allt var länsat förutom den krokiga näsan eller prinsessdiademet som låg kvar på hyllan.

Tur att man har lite fantasi så morgondagen är räddad ändå! Och förresten... vem vill gå i en färdig kostym, egentligen? Hur kul kan det vara på en skala!?!?!

Men jag undrar vad är det som gör att människan blir till ett värsta sortens djur med tunnelseende?

En kompis besökte nyligen en butikskedja som öppnat en ny butik i Uppsala... Artig som hon var så köade hon snällt, men kom ju aldrig fram för att det rådde en sådan hysteri där folk blev som galna och sket fullständigt i kösystemet. (Jag gillar kö-systemet för övrigt)
En anställd kvinna stod och serverade kaffe och så fort hon vände sig bort så kommer en kille fram och tömmer godisskålen i väskan... Hm...
Inte ok.
(Och anledningen till att jag snarast ska börja köpa min julklappar så jag slipper detta igen. Julhysteriska människor är kanske det värsta rovdjuret som finns....)

Jag ska visa en bild på min väl genomtänkta outfit sen och bli värsta modebloggaren...

Ha en trevlig fredag!

1 kommentarer:

Kristoffer Darj sa...
30 oktober 2009 kl. 18:58

Blir svårt att toppa Link.

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.