Flogsta - So close, no matter how far...

Jag minns första gången jag skulle cykla till Flogsta.
En god vän till mig bodde då i höghusen och jag... jag bodde i Sävja (världens ände på riktigt för er som inte vet vad jag pratar om).
Hur som helst så kom jag fram efter att först ha cyklat bort mot Gimogatan och vänt...
Flogsta kändes verkligen som VÄRLDENS ÄNDE!

Men, men... ett antal flyttar senare så har jag själv bott i Flogsta i snart 3 år. Både i höghusen och låghusen. Och det komiska är hur mina vänner skruvar på sig när jag föreslår att vi kan hänga i Floggan!
Motargumentet är alltid att det är så sjuuukt långt bort!

Men jag kan ärligt talat inte tänka mig någonstans bättre att bo i Uppsala just nu!

Varför?
Jo för att det är nära till skog och mark och fin löpning eller mtb.
ICA Väst är typ 100 m bort och sen tar det ju bara en kvart att cykla till skolan eller 10 min till stan på cykeln!
(Lägg på 5 minuter om du inte har cyklehjälm:)

Jag fattar inte hur jag kunde tycka att Flogsta låg så långt bort!
Kanske levde jag i samma bubbla som de flesta med Flogsta-fördomar :P



6 kommentarer:

Karin sa...
28 oktober 2009 kl. 09:34

Hahaha! Nu bor jag i en ännu mindre bubbla. Här tycker man att de som bor i Keele Village och därför måste gå i tio minuter (istället för tre) till skolan bor långt bort! ;-)

Anonym sa...
28 oktober 2009 kl. 11:06

Känner igen diket.

M

Emma sa...
28 oktober 2009 kl. 12:52

Hej! En liten dam vid namn Lotta nämnde något om en spotifyinbjudan och att jag skulle kommentera här med min mejl så jag gör väl det :) syster_yster_2@hotmail.com Söt blogg du har :)

Kristoffer Darj sa...
28 oktober 2009 kl. 13:20

Med en ljudbok i öronen känns allt inom rimligt avstånd när jag cyklar runt. Floggan ligger nästan lite för nära skolan... ett par minuter till per morgon hade inte skadat.

riddarn sa...
29 oktober 2009 kl. 16:22

Nu är ju inte jag en av de som håller på att skruva sig så fort man nämner floggan, men du får ju tänka på att du cyklar kanske 10 gånger så fort som alla andra. För oss vanliga dödliga skulle det då ta (lite snabb huvudräkning ger..) över 1,5 h att cykla in till stan, för att tex köpa sig en glass vid fyrisbäcken.

där satt den!
/riddarn

Ann-Mari... sa...
29 oktober 2009 kl. 20:05

Riddarn... Hur har du kommit igenom alla mattekurser, egentligen???

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.