Klurigt redan från början...

Ja, då var man igång då!

3 kurser har start idag och en till startar de närmsta dagarna.
Just nu slits jag mellan Idrottsgalan och en spännande engelsk text om linjär regression... Hmm... Jag undrar vem som kommer att gå segrande ur kampen?

En som jag tror kommer att gå segrande från Idrottsgalan är iaf Helena Jonsson!
Jag skulle bli helt överrumplad om hon inte får Jerringpriset... Nä. Det kan nog inte hända...
Ja, kanske om folk ringer och röstar på Helena Jansson istället för Jonsson då...


3 kommentarer:

Kristoffer Darj sa...
18 januari 2010 kl. 20:59

Kan du inte kombinera nytta och nöje och göra en linjär regression över hur rösterna sprider sig över tiden. Så kan du ju få fram en trend vart det pekar... men det såklart... det krävs att du mutar någon som sitter på rätt info först.

Anonym sa...
18 januari 2010 kl. 21:05

Tur att man inte behöver välja...

M

Karin sa...
18 januari 2010 kl. 21:09

Hihi, jag har tenta på bl.a. interpolationsmodeller och lite modellbyggnadsfrågor imorgon. Fast väldigt basic då (i GIS-kursen). Vi behöver inte ens skriva kod... ;-) Lycka till med kurserna, jag vill ju höra allt om vad du tycker om dem sen! Kom ihåg att plugga kinesiska också... :-D

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.