En massa nytt och spännande!

Jag har förstått att mitt förra inlägg kan uppfattas som sorgligt och ledsamt...
Det var inte min mening.
Både nu och när jag skrev det så är och var jag tvärtom väldigt, väldigt glad!

Det känns lite som det gjorde på julafton när man var liten...

Vad kommer att hända nu?!
För nu är jag, precis som när jag tog studenten, på väg att ta ett irreversibelt kliv framåt i livet vilket innebär att livet kommer att ta en ny vändning och jag vet inte vilken...
Jag tycker att det är helt grymt spännande!

Den enorma nyfikenheten som jag bär med mig gör att jag liksom inte kan bärga mig över att få se vad som väntar bakom nästa krön!
Ni som sett Djungelboken kanske minns när Mowgli får syn på den vackra människoflickan och hypnotiserat traskar ifrån Baloo och Bahgeera som om han inte kunde låta bli liksom... (annars kan ni titta ca 6 minuter in i klippet nedan så fattar ni vad jag pratar om)
Jag grät när jag såg den som liten och tyckte att det var jättesorgligt, men nu tycker jag inte det.


Jag är som Mowgli och kan inte hjälpa att nyfikenheten lockar mig framåt...
Och precis som för Mowgli så beror det inte på att jag är less på tillvaron som jag lever i... Jag har bara något annat som lockar mer just nu :)

Men till skillnad från Mowgli så hoppas jag kunna besöka mina gamla polers när andan faller på och vi kanske inte längre bor i samma stad!


2 kommentarer:

Anonym sa...
26 maj 2010 kl. 22:59

Men visst är det mycket vemod också...

M

Ann-Mari... sa...
26 maj 2010 kl. 23:27

Nä, knappt nå.
Och det beror ju på att jag är så himla nyfiken :)
Vännerna finns kvar men nya faser i livet kommer ju hela tiden och det känns naturligt att ta steget vidare nu.

Dessutom kommer de flesta att finnas kvar i Uppsala i minst ett år till så det är en enkel sak att träffas igen nästa vår och få en mer succesiv avanpassning från studentlivet.

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.